vakantie-canada-2017.reismee.nl

Blue river safari en Helmcken Falls lodge

Vanuit Jasper in de auto opweg naar de Blue River safari, dat was even een stukje rijden hoor.
Het was een prima rit, geen oponthoud of rare dingen gelukkig.
Toen wij bij de Blue River safari aankwamen, moesten wij nog heel even wachten om 11:00 konden wij mee op excursie.
Jeetje spannend hoor, bij Linda begon de zenuwen al meer te worden, zoals de meeste wel weten..... Linda houdt niet van boten en varen ppppfffffff.
Maar je moet er iets voor over hebben toch?Het bootje al een beetje bekeken en ik denk dat er ongeveer 18 tot 20 mensen in konden.
Toen begon het te regenen, ahhhhh nee toch verdorie.
Het was 11:00 en je moest in het juiste rijtje gaan staan.
Het personeel daar was zo lief voor je, je kreeg eerst een reddingsvest om aaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh.
Toen kreeg je een hele grote safari poncho, voor/tegen de regen.
Tegen ons werdt gezegd, dat de jassen die wij aanhadden te koud waren voor op het meer, dus kregen wij nog een dikke jas aan.
Wij zagen er inmiddels uit als Sumo worstelaars, maar kwamen niet meer bij van het lachen, wat een lol.
Uiteindelijk kregen wij ook nog een deken mee, die wij om ons heen moesten slaan als een kilt.
Hier moest je op gaan zitten, zodat je broek niet nat kan worden.
Nou helemaal ingesnoerd mochten wij dan aan boord stappen ppppppffffffff blehhhhhhhh, mijn maag begon al op te spelen.
Onze gids/tourguide stapte enthousiast aan boord en maakte onze Titanic los.
Het was een hele aardige jongen uit Schotland en zijn naam is Cameron.
Eerst een rondje voorstellen uit welk land je kwam en wat je tot nu toe gedaan had in Canada.
Natuurlijk waren er ook Engelsen, dus als hij over een smal randje moest lopen zei hij tegen ze, niet duwen a.u.b.
Dus hij had een humor, helemaal geweldig die gast.
Er werdt gezegd door onze Rambo, dat er geen garantie was of wij werkelijk iets gingen zien, want dat er geen mensen in een berenpak zaten, maar dat het echt Wildlife was en die kwamen wanneer ze wilden.
Wij kregen allemaal de opdracht om stil te zijn, geen flitsers te gebruiken en te helpen zoeken en als je iets zag je hand opsteken zodat Cameron die achter ons aan het roer stond kon reageren.
Nou eerst rustig weg varen en toen gas op de plank die Rambo Cameron ppppfffffff.
Het leek wel Crocket en Tubbs uit Miami Vice, we vlogen en stuiterden over de Blue River safari god alle Jezus.
Nu begreep ik waarom wij die deken kregen en mijn ontbijt was inmiddels door elkaar gestuiterd in mijn maag en was een smoothie geworden pppppffffffff.
God zij dank, kwamen wij vlak bij de kant en ging de motor uit.
Heel erg stil was het en iedereen zocht en zocht.
En toen, ja ik zag er 1 heel erg goed, de beer was vlak bij het water, dus hup hand ophoog en wijzen.
We leken wel een stelletje padvinders allemaal hahaha.
Naderhand nog 1, maar die liep tussen de bomen door.
Je hoorde alleen het geluid van de foto's die gemaakt werden en de vogels.
Jeetje wat was dit een belevenis zeg.
Die beer die struinde daar tussen de bomen door, geen idee wat hij zag, maar hij was er druk mee.
Toen ging de motor weer aan en vlogen wij weer over het water.
Onze Rambo sneed een bocht met die Titanic ppppffffff het water gutste langs de zijkant, natuurlijk weer de kant waar wij zaten.
Wij kwamen vlak voor een prachtige waterval te liggen, schitterend.
Uiteindelijk vlak voor wij terug bij de entree waren, ging weer de motor uit.
Onze Rambo kwam voorop de punt van de boor zitten en nam een peddel en ging rustig aan peddelen.
Tijdens het peddelen, vertelde hij over een Amerikaanse Adelaar, hij wees naar boven in een boom waar een nest was.
Hij vertelde ons heel veel over het leven en gedrag van een beer, dat was super interessant zeg.
Daarna mochten er vragen gesteld worden.
De motor ging aan en gingen wij naar de kant.
Linda had haar boottochtje zonder ziek te worden overleefd en wij hebben een super excursie gehad, fantastische ervaring en beren gezien joehoe.
Toen weer ff een stukkie rijden op naar ons rust oord hahaha.

Het was een prachtige rit, helaas weer met regen, maar ja niks aan te doen.
Onderweg een hertje gezien, die liep zo het pad op om uit de plassen te drinken, zo schattig.
De Helmcken Falls lodge, was een grote houten skihut zo kan ik het wel noemen.
Er omheen lagen andere houten hutten en er waren paarden en op het veld een ruimte om je te douchen en wc's.
Onze kamer lag aan het eind van het veld, er waren 4 of 5 kamers naast elkaar.
Van deze blokken waren er 4.
De medewerkers waren ook hier super vriendelijk en erg behulpzaam.
Het was alleen niet erg fijn om te horen dat er bij het laatste blok qua hutten, dus god zij dank achter ons een beer was gezien.
Achter het laatste blok hutten was het bos zogezegd.
Ach zei de dame van de receptie, laat geen eten rond slingeren en van die beer zal je geen last hebben.
Tja slik ppppffffffff, nou heel veel herrie maken, pepperspray in de hand en flink met de billen knijpen ppppppfffffffff.
Wij hebben een stijve nek gekregen van het vele omkijken, Jezus wat is dat eng zeg.
God zij dank, hebben wij de beer gelukkig niet gezien.
Met de auto erop uit getrokken en het park bekeken, schitterende watervallen gezien, prachtig mooi.
Wat een geweld al dat water, dat is echt niet normaal en wat een kabaal.
Natuurlijk weer aangevallen door legers muggen, dus ons tweede flesje anti muggen for in the woods gekocht.
Volgens mij komen die krengen juist gewoon op de lucht van die spray af hoor.

Er was een hele leuke vriendelijke oudere serveerster met giga veel gevoel voor humor in de Helmcken Falls lodge.
Ze vroeg ons of wij van vis hielden, want ze had vanorgen om 04:00 gevist en een flinke buit gescoord en het stond nu op het menu.
Je moest beneden bij de receptie een flesje parfum van het huis gaan kopen, eigen merk.
Dit was de muggenspray hahaha, ik zei en hoe ruikt het naar Chanel nr 5 hihihi.
Wat een leuk mens echt lachen en naderhand hoorde ik dat haar naam Linda was, wat een giller.
Heerlijk gegeten, super lieve mensen en wij zijn er achter gekomen dat wij gewoon stads mensen zijn.
Zo in the middel of nowhere is niks voor ons, wij zouden hier dood ongelukkig worden.
Dus 2 nachtjes is meer dan voldoende, dus met gierende banden weg hier.

Zaterdag 18 juni op naar Whistler een flinke rit van meer dan 500km voor de boeg.
07:15 zaten wij al fris en fruitig aan het ontbijt en uitchecken en karren maar.
Af en toe gestopt, in Clinton echt zo een plaatsje wat je alleen in films ziet even koffie gedronken.
Later ergens gestopt om te lunchen en af en toe gestopt om een foto te maken.
Onderweg een wasbeertje gezien en een konijn(die zien wij in Nederland natuurlijk veel), maar dat was zo zielig, zijn partner of familielid was waarschijnlijk net plat gereden, dus hij zat zo zielig midden op de weg naar die plat gereden massa te kijken, echt heel zielig.
Meerdere herten gezien, echt prachtig mooi, ineens staan ze aan de kant van de weg.
Natuurlijk vele eekhoorns die over de weg hollen.
Grote roofvogels, Ron vindt het prachtig mooi allemaal, erg indrukwekkend.
Helaas gaan ze te snel voor het camera moment, maar we hebben nog even Ron, wie weet lukt het om er 1 te spotten.
Jeetje wat een rit zeg, slingerend op en neer de berg af.
Uiteindelijk om 16:00 waren wij in Whistler thank god.
Het is een ski gebied, super gezellig, super druk, helemaal na onze 2 nachten in ons rust resort hahaha.
Net heerlijk gegeten, helemaal leuk, super grappig.
Zie het als wokken, alleen dan doen ze het op een hele grote ronde grill plaat.
Die koks staan te jongleren met hun hakbijlen, echt een show niet normaal.
Het is niet all you can eat, maar wat je in je bakje stopt wordt gewogen en dan krijg je een bonnetje met het gewicht en de prijs en dat betaal je.
Wij zijn 2 keer gegaan, gewoon kleine beetjes dat is inclusief je saus en dat wordt uiteindelijk op die plaat gegooid en als het klaar is krijg je het aangereikt.
Echt een super restaurant, morgen op vadertjesdag nog maar een keer hihihi.
Super hotel weer, beetje druk hier, ben benieuwd hoe het vannacht er aan toe gaat in dit drukke ski oord.
Lieve allemaal, jullie gaan zo wakker worden, bij jullie is het nu 07:28 bij ons 22:28, dus wij gaan zo slapen.
Het is bij jullie al vaderdag, Ron moet er nog even op wachten, eerst slapen.
Dikke knuffel en kus voor jullie allemaal.
Vanuit Canada.
Het is nog steeds een super vakantie en wij genieten er iedere minuut van.
Nog 1 week.

David

Voor natuur moet je dus echt in Canada zijn, en begrijp dat de mensen ook erg vriendelijk zijn.
Geniet van jullie laatste week