vakantie-canada-2017.reismee.nl

Beren goede dag gehad

Vandaag zijn we er op uit geweest met de auto.
Een aantal meren bekeken in Jasper, maar het zat behoorlijk dicht vanmorgen.
Dus helaas de bergen waren omringd met dikke wolken.
Met de auto de bergen in en wat hadden wij een geluk.
De ene beer na de andere kwam tevoorschijn.
Hoe gaat zoiets...........
Je rijdt in de bergen en natuurlijk rijden daar nog veel meer mensen die ook beren willen spotten.
Dus als er een beer gespot is, staat de ene naar de andere auto stil om te kijken.
Veel mensen gaan de auto uit, om de beer van zo dichtbij mogelijk te kunnen spotten.
Nou Linda blijft lekker veilig in de auto zitten hoor, met de bus pepperspray op schoot.
Opeens was er weer een kleine opstopping van auto's en al gauw zagen wij een beer oversteken.
Zie je wel je hoeft geen eens de auto uit, die beer liep vlak langs de auto dus die konden we zonder al teveel moeite op de foto zetten.
Later weer een opstopping en dit keer nog meer geluk.
Hoog in een boom een nest, waarschijnlijk een arend met kuikens en beneden liep een moeder beer met 2 jongen.
Later nog een beer gezien, dus het was een fantastische dag.
Morgen een drukke dag, eerst 210km rijden naar de Blue River safari, dan gaan we met een boot + gids een uur lang beren spotten, oewhhhhh spannend.
Als deze fantastische excursie erop zit moeten wij nog eens 142km rijden om bij ons hotel te komen.
Daar zitten wij dan 2 dagen en het is weer zo een hotel zonder, tv, internet/wifi, dus alleen maar rust.
Jammer genoeg kan ik dan dus niet vertellen hoe de berenboot hahaha tocht is geweest.
Maar zodra we dan weer in de volgende locatie zijn aangekomen, zal ik direct verslag aan jullie doen.
Dat is alleen pas 17 juni, dus even wachten nog.
Omdat wij morgen Brits-Columbia binnen rijden gaan we weer in een andere tijdzone, dan wordt het 9 uur verschil ppppfffff.
Wij hebben zin in morgen, eerst een flink stukje rijden en dan hopelijk veel beren zien joehoe.
Nu eerst maar eens slapen, het is hier nu 23:00 uur dus mooie tijd.
Voor jullie goedemorgen allemaal en een fijne dag.
Dikke knuffel en kus vanuit Canada.
Het is iedere dag genieten hier.

Paul en wen

Wauw wauw, wat mooi allemaal weer...en wat gaaf om de beren van zo van dichtbij te zien..Met of zonder berenspray..hihihihi..
Lin, heel veel succes op de berenboot...????..ben heel benieuwd!!
Geniet ook weer lekker van elkaar die dagen in het computer en tv loze hotel en we lezen jullie verhaal graag weer na die tijd.
Dikke kus van ons.xx

Colleen

wat een verhaal en wat een prachtige foto's! ik ben benieuwd hoe de berenboot was ? en heel fijn om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn daar heb je ook geen internet voor nodig ;-) nog maar een week en een dag en dan kom ik jullie alweer ophalen dus geniet nog maar even van alles in het mooie Canada.
Hou van jullie <3