vakantie-canada-2017.reismee.nl

Athabasca glacier

Vanmorgen vroeg op om het avontuur aan te gaan op de gletsjer.
Spannend hoor, daar gaan we dan.
Eerst met een gewone bus en uiteindelijk overstappen op de ijsbus.
Het was een leuke jonge studente van 19 jaar OWH MY GOD en die moest ons de gletsjer oprijden AAAAAHHHHHHH.
De bus reed gelukkig in een zeer laag tempo maar toen...........................................................................................................
Ron begon al te grijnzen, owhhhhh Lin hoehoehoehoehoe, Lin zag niks natuurlijk, maar voelde de beweging van de bus.
De weg ging stijl naar beneden, heel, heel, heel erg stijl, de jonge studente riep om dat de helling meer dan 43graden stijl was.
Je werdt voorover gedrukt in de bus en kon amper blijven zitten, Ron vond het prachtig, maar de maag van Linda vondt het niet zo leuk.
De rit duurde 20 minuten en toen mochten we de gletsjer op.
Dat was echt super hoor, wat een belevenis zeg.
Er stroomde natuurlijk water en je moest lege flesjes meenemen om deze met gletsjer water te vullen.
Hahahahahaha dat was niet makkelijk hoor op die gladde ijsvlakte.
Maar heel, heel, heel voorzichtig is het toch gelukt.
Nog niet geproefd, gaan we zo doen.
Foto's schieten natuurlijk, als je om die vreselijke irritante Chinezen om kon komen.
Die mensen zijn echt erg hoor, ze denken dat ze alleen op de wereld zijn.
Staan echt voor je, bijna op je pppffffffff.
Van de gletsjer ervaring hup in de auto op weg naar Jasper.
Helemaal door de bergen naar beneden en onderweg een prachtige waterval in de bergen gezien.
Vlak voor Jasper ja hoor eindelijk zagen we er 1 die gewoon langs de snelweg in het gras liep een beer.
Nu heel dichtbij, dus snel foto's schieten.
Linda is natuurlijk bij de auto blijven staan, wel buiten de auto en bij de pepperspray.
Het is heel bijzonder, maar laat ze maar op een lekkere grote afstand blijven.
We zijn net in ons hotel in Jasper en het internet is hier snel en goed.
Dus even snel gebruik van maken dan.
Ook Lake Louise even bijgewerkt, wat foto's er op gezet.
Het weer is goed vandaag, beetje regen onderweg maar nu prachtig.
Wij gaan zo even lunchen en de boel verkennen.
Super leuk om al jullie reacties te lezen.
Heel leuk om te zien dat jullie ons volgen.
Hele dikke knuffel en kus voor jullie allemaal.