vakantie-canada-2017.reismee.nl

Lake Louise en Crossing

Wat hebben wij geboft met die dag in Banff, de volgende dag zat alles potdicht en een regen niet normaal.
Het was ons gegund en wat hebben wij ervan genoten.
Op naar Lake Louise, regen en zelfs natte sneeuw hahaha.
Het was niet ver en we waren er al vroeg en konden gelukkig meteen in onze kamer.
Ze hadden ook daar een heerlijke jacuzzi en een stoomcabine, daar natuurlijk lekker gebruik van gemaakt.
Mijn mobiel doet raar, dus een beetje wezen internetten om erachter te komen wat en hoe, maar we kunnen roaming niet meer gebruiken.
We hebben geen gsm verbinding( misschien omdat we nu hoog in de bergen zitten).
Mocht iemand een oplossing hebben, dan graag.
Dus een dagje relaxen was heel fijn, het is behoorlijk intensief deze reis, maar helemaal geweldig.
Het stikt hier van de beren, dus uiteindelijk beren pepperspray gekocht.
Je wordt geadviseerd om in groepen te gaan wandelen, lekker handig als je met z'n 2tjes bent duhhhh.
Het heeft behoorlijk gesneeuwd op de bergen, ze liggen vol en dat is een prachtig gezicht.
De wegen zijn niet besneeuwd, dus kunnen we gelukkig zonder problemen rijden en lopen.
Naar Moraine Lake geweest, wat een prachtig meer midden in de bergen en de kleur van dat water is prachtig bijna turquoise.
Linda komt er al snel achter dat ze het dood eng vindt, zo op die dichtbegroeide paden met beren in de buurt.
Dus ver lopen is er niet bij.
Lake Louise is nog mooier dan Moraine Lake, het is echt schitterend om te zien.
Ook daar wordt aangegeven pas op voor beren, lynx, wolf, herten.
De spanning is op de foto's van Linda haar gezicht af te lezen.
Als er een jongen foto's staat te maken die daar waarschijnlijk werkt een melding op zijn portofoon krijgt: Be aware Black Bear is walking direction south, was het voor Linda genoeg doeiiiii met gierende snelheid weg hier.
Wij zagen heel in de verte Thank God een Grizzly met 2 kleintjes, Ron heeft ze kunnen spotten met zijn nieuwe camera.
Dan zeg je natuurlijk owhhhh wat leuk, maar dan zijn ze wel heel heel heel ver weg hoor.
Uiteindelijk weer met de gondel kabelbaan van Lake Louise naar boven gegaan om hopelijk van boven beren te kunnen zien.
Op de heen weg niets, wat jammer.
Prachtig uitzicht weer zo hoog en die bergen met die sneeuw het is zo prachtig mooi allemaal.
Toen weer naar beneden, natuurlijk speciaal voor Linda weer in een dichte gondel.
En zoeken tussen al die bomen op zoek naar beren maar niets hoor.
Ineens riep Linda ja Ron volgens mij ligt ze daar in die sneeuw.
Ja hoor daar lag dezelfde beer als die we in de ochtend hadden gezien met haar twee jongen.
Snel van plaats verwisseld in die gondel zodat Ron als een paparatsie erop los kon schieten.
Zo speciaal omdat te zien, echt heel bijzonder.

Van Lake Louise vertrokken naar Crossing, dat ligt op de Icefields Parkway.
Jeetje wat een prachtige route, een snelweg door de bergen een baan heen een baan terug.
Met allemaal uitkijkpunten de ene nog mooier dan de andere.
Peyto Lake was zo mooi, de kleur van dat water echt niet normaal hoe prachtig.
Alleen de wandeltocht naar zo een uitkijkpunt is heftig hoor, stijle paden met veel sneeuw.
Je kuiten doen zo een pijn van dat stijle klimmen en zo hoog in die bergen, je bent zo buiten adem.
Maar het uitzicht is zo schitterend mooi, echt niet te beschrijven.
We hebben vandaag prachtig mooi weer gehad en ook net even in het zonnetje gezeten.
Het hotel/motel waar we nu zitten ligt ook echt aan die Icefields Parkway en om ons heen is er niets.
Dus we zijn een beetje campers voor een paar uur hahaha.
Morgen onze eerste geboekte excursie, met een speciale ijsbus de gletsjer op whoewwwww spannend hoor.
Je moest eraan denken dat je lege flesjes mee nam, zodat je het met gletsjer water kunt vullen.
Daarna op naar Jasper.
Wij genieten enorm van alles hier.
Je komt ogen en oren tekort, het is prachtig mooi allemaal.
Hoop dat het zo lukt om wat foto's te plaatsen, anders lukt het hopelijk in Jasper.
Dikke knuffel en kus vanuit Canada.

Petra

Wat klinkt het allemaal prachtig. Heb je Ron goed vastgehouden zus in de gondel??? eng he.. die hoogtes.. ik heb dat ook.... wat prachtig dat jullie beren hebben gespot... alleen wel een beetje zielig van die beren pepperspray......arme beren... dikke knuf