vakantie-canada-2017.reismee.nl

Van Calgary naar Banff

Na een kort nachtje, weer vroeg uit de veren om toch nog iets te kunnen zien van Calgary.
Ook hier weer giga hoge gebouwen en natuurlijk de Calgary toren, die is hoog hoor.
Het was gelukkig droog en de zon kwam tevoorschijn.
Even anderhalf a 2 uur gelopen en toen zijn we vertrokken naar Banff.
Toen we even op de snelweg zaten zag je al snel dat het landschap heuvelachtig begon te worden.
In de verte zagen we al bergen the Rockies, met hier en daar sneeuw.
Hoe dichter je kwam, hoe mooier het werdt.
Echt prachtig mooi, schitterend gewoon, je wist niet waar je moest kijken.
We zagen de afrit Banff en reden kort daarna Banff binnen.
Wat een prachtig plaatsje, adembenemend mooi.
Omringd met prachtige bergen met hier en daar sneeuw en bergen vol begroeid met naaldbomen.
Het plaatsje heeft een soort van hoofdstraat, met gezellige huisjes en winkeltjes.
Ik ben er zelf nooit geweest, maar volgens mij doet het een beetje Oostenrijks aan.
Prachtig hotel weer, dit keer hebben wij er ook een huiskamer bij, super de luxe.
Er is hier een kabelbaan met gondels, al mijn moed verzameld om erin te gaan.
Mijn hemel wat was dat hoog, echt niet normaal.
Uiteindelijk helemaal boven, had je de tijd om te gaan wandelen en foto's te maken.
Prachtig, prachtig, prachtig, je had ogen tekort.
Zo schitterend mooi, echt niet te beschrijven.
Er stond daar helemaal boven op die berg heel veel wind en het was behoorlijk fris.
Maar wat hebben ze het daar mooi aangelegd zeg.
Allemaal houten korte trappen en lange houten wandelpaden en dan weer korte trappen.
Zo kwam je nog hoger en uiteindelijk echt helemaal op de top.
Honderd keer tegen elkaar gezegd, owhhh wat is dit mooi zeg, schitterend gewoon.
Uiteindelijk weer beneden gekomen en met een pendelbus terug gebracht naar de hoofdstraat,
Daarna nog even een stuk door de hoofdstraat gewandeld, het is hier super gezellig en echt zo mooi.
Sprookjesachtig zou je het kunnen noemen.
Heerlijk in de jacuzzi gezeten en de was gedaan.
Morgen hoeven wij niet zover naar Lake Louis, dus kunnen we nog wat andere dingen bekijken in Banff.
Behoorlijk moe, maar vandaag was een geweldige belevenis.
Dikke knuffel en kus vanuit Canada

Ruud

Bedoelde natuurlijk kuren, maar wilde een beetje bekakt overkomen vandaar die euhhh.

Paul en wen

Hey schatten...Hoe is / was het in lake Louis? Jullie slapen vandaag (12 juni )en morgen in the crossing resort icefields parkway ...wat is dat mooi gelegen zeg. ..die mooie bergen erachter. ..WAUW..( leve Google). .hihihihi..oogt idd als Oostenrijk. .super super!..We zijn ook heel benieuwd naar jullie verhaal en foto's van Jasper National park..
lekker genieten schatten.xxx

Petra

Zeg hebben jullie overal een jacuzzi???? wat een zaligheid!!! geniet ervan... dikke kus