vakantie-canada-2017.reismee.nl

van Montreal naar Calgary

Hallo lieve allemaal,

Na nog even heerlijk te hebben kunnen genieten van alle voor pret van de Grand Prix voorbereidingen in de straten van Montreal, gingen we dan met de bus naar het vliegveld.
Het was een prima rit van ongeveer 45 minuten.
Wij waren veel te vroeg op het vliegveld, maar beter te vroeg dan te laat.
Het zal je toch niet gebeuren dat je je vliegtuig mist.
Zelf alles via de incheck selfterminals geregeld en het is nog gelukt ook hahaha.
Die arme grondstewardessen zijn dus binnenkort ook niet meer nodig met die moderne technologie.
Wel even stiekem bij een aardige mevrouw afgekeken hoe wij de koffer labels moesten bevestigen.
Je werdt bij de bagage drop off gescand, zowel je boardingpass als je kofferlabels en toen riep die mevrouw hey this isn't yours.
Are you traveling together???
Yes yes we are traveling together, dus het koffer label was van Ron en de boarding pass was van mij.
Dus die mevrouw moest dus de koffer die bij mij stond scannen met de boardingpass van Ron en de koffer die bij Ron stond scannen met de boardingpass van mij en toen klopte alles weer.
Hadden we gewoon express gedaan hoor, wilde gewoon ff checken of ze wel op letten hahaha nee hoor geintje.
Toen was het 12:00 uur en moesten we 4 uur wachten voordat we konden vertrekken.
Heerlijk gewandeld op dat vliegveld, lekker geluncht, lekker zitten internetten en het is zo voorbij die tijd.
Ja hoor, daar kwam het vliegtuig aan en konden we aan onze volgende trip beginnen.
Om het makkelijk te houden Hollandse tijd 22:25 ( 16:25 bij ons ) vlogen wij uiteindelijk op naar Galgary.
Na een hier en daar wat hobbelige vlucht, landen wij 02:35 Hollandse tijd ( 18:35 bij ons nu dus 8 uur verschil ) in Calgary.
De koffers waren er al snel gelukkig en wat hebben ze het hier leuk gedaan zeg bij de bagagebanden.
Die hebben ze helemaal opgepimpt, met allemaal leuke attributen, echt super leuk gedaan.
Toen naar de rental car, om de auto op te halen.
Die man bleef ons maar een grote bak aansmeren.
Wij bleven stug volhouden, nee wij willen gewoon de auto die wij gereserveerd hebben.
Yes you want to have a SUV.
Nee zeiden wij weer, wij willen gewoon de auto die wij gereserveerd hebben.
Nou de aanhouder wint he, wij dus.
Ook wilde hij ons een verzekering aansmeren, nee meneer die hebben wij al, hoeft niet.
De papieren laten zien en met een paar diepe zuchten van die meneer, kregen wij eindelijk de sleutels van de auto.
Wij reden weg en het was me toch een noodweer, niet normaal. Ruitenwissers op zijn snelst en nog zag je geen hand voor ogen.
Om jullie tijd 04:00, dus bij ons 20:00, waren wij eindelijk bij ons hotel.
Wij zitten op de 16de verdieping, tot nu toe het hoogste wat wij gehad hebben.
Even snel gegeten en een plons genomen in het zwembad en even in de jacuzzi.
Nu aan jullie het verslag typen en het is nu 23:15 bij ons, dus bij jullie 07:15 GOEDEMORGEN ALLEMAAL.
Wij zijn kapot en gaan lekker slapen.
Morgen even snel een kijkje nemen wat en hoe met Calgary en dan op naar Banff.
Dikke knuffel en kus van ons uit Canada.
Nog verder weg van Holland en nog meer tijdverschil.
Doeiiiiiiiiiiiii

wim en carla

hier goedemorgen,het is wel een schitterend land he ik zie dat jullie toch die fiat 500 hebben gekregen die jullie besteld hadden genieten jullie maar lekker van die mooie natuur en omgeving wij gaan dit weekend met vakantie dus we komen een beetje gelijk terug dus dan spreken we elkaar weer! DOEI DOEI

Petra

Ja, ja, ik weet er alles van hoor.... als je je vliegtuig mist..... Goed van jullie dat jullie je niks aan hebben laten smeren.... tis toch overal hetzelfde he.... maar gelukkig zijn jullie doorgewinterde reizigers.... he he he..... dikke knuf