vakantie-canada-2017.reismee.nl

Montreal

Van Ottawa naar Montreal, een rit met flink veel regen.
Wat wij om ons heen zagen deed erg Nederlands aan.
Allemaal weilanden, alles net zo plat als bij ons en ontzettend veel naaldbomen.
Alles prachtig groen, maar dat kan ook niet anders met zoveel regen ha ha ha.
In Montreal aangekomen, hebben wij meteen de auto ingeleverd.
Het was een dag eerder, maar anders moesten wij weer de parkeerkosten betalen, die gemiddeld 30 dollar is zoiets als 21 euro per dag. We zitten midden in het centrum, dus je hebt toch niets aan die auto in de stad.
Toen naar het hotel, van het ene Home alone hotel, naar het volgende.
Jeetje die kamers, het is echt niet normaal hoor.
Je kan met 4 volwassenen in 1 bed slapen hier, sommige zijn echt niet normaal groot, we moeten elkaar gewoon zoeken hihihi.
Wat een prachtige stad is Montreal, het doet ook heel Frans aan.
Zoals wat wij in Parijs hebben gezien, zo is het hier ook.
Enorme kolossale gebouwen, de ene nog mooier dan de andere, prachtig mooi allemaal.
Er is hier ook een Notre Dame en daar heeft Luciano Pavarotti gezongen en Celine Dion is er getrouwd.
Mont Royal (hier komt de naam Montreal ook vandaan) is 228 m hoog en heeft een prachtig park, als je helemaal naar boven gaat kom je op het chalet vierpoint.
Echt zo mooi dat uitzicht en het was ons gegund, want toen wij gisteren hier aankwamen was het droog.
Wel koud, dus extra sweatshirt onder het jasje gedaan.
Maar vandaag echt prachtig mooi weer, dat geeft toch leukere foto's hoor.
Om dus bij Mont Royal te komen, moet je eerst een stijle weg omhoog, gevolgd door een aantal trappen met 200 treden.
Dus de kuitjes zijn weer getraind en ons hart heeft lekker moeten pompen.
Dat hebben wij dus vandaag 2 keer gedaan.
Want er was ook een prachtige rooms-katholieke kerk op de noordhelling van de Mont Royal en ja die wilden we toch ook nog even zien.
Dus all the way up maar weer hahaha.
Het was zeer de moeite waar, echt schitterend.
Wij zijn dus nu precies 1 week onderweg, hebben het heerlijk en genieten volop.
Hebben vreselijk veel kilometers gelopen, dus zijn helemaal in topvorm en 5 centimeter gekrompen hahaha.
De wijn is hier niet in de supermarkt te koop, alleen in speciale wijn winkels en is best prijzig.
Dus afkikken voor ons, 1 glaasje per dag en nee niet 1 glaasje van 1 liter hahaha.
Keurig 1 ingeschonken glaasje wijn met dan nog ruimte van 3 vingers breed tot de rand.
Onze lever komt helemaal tot rust zo, super goed bezig en met al het wandelen hebben we weer een top conditie.
De straten zijn hier vandaag omgetoverd i.v.m. de Grand prix.
Morgen vliegen wij naar Calgary en dan gaan wij aan onze andere helft van deze fantastische reis beginnen, super spannend hoor.
Vandaag in proberen te checken de stoelen zijn gelukt 18a en 18b, maar tot nu toe nog niks binnen via de mobiel.
Morgen 22:00 uur jullie tijd vliegen wij, dan is het hier 16:00 uur.
De vlucht is 4 uur en 37 minuten, op het vliegveld halen wij gelijk weer een auto op en rijden wij naar ons hotel.
Ook hebben wij daar weer een ander tijdsverschil, als ik me niet vergis is het daar 8 uur verschil.
Heerlijk om te lezen dat het weer 30 graden wordt in Nederland, hoop voor jullie allemaal dat het dan ook weer een tijdje zo blijft.
Hoop dat wij morgen wifi/internet hebben, dan laat ik jullie gauw horen hoe de reis verlopen is.
Dikke knuffel en kus vanuit Canada.
Echt super leuk om jullie reacties te lezen.

Paul en wen

Wat hebben jullie het fijn, mooie foto's, super tof allemaal! EN lekker sportief bezig..krijg meteen weer de beelden van ons heerlijke weekend in Berlijn voor me...lopen lopen lopen..????????hahhaha
We wensen jullie vast een hele fijne vlucht naar het volgende deel van jullie reis en laat even weten als jullie goed aangekomen zijn. Dikke kus van ons.xx

Petra

Jemig, wat een prachtige reis tot nu toe en alweer vliegen.... zo benieuwd ook naar jullie prachtige foto's als jullie weer terug zijn....Dikke kus van mij