vakantie-canada-2017.reismee.nl

varen

Vandaag was het zover, Whalewatch.
Behoorlijk zenuwachtig was ik hoor.
Eerst nog even een paar foto's geschoten in Victoria.
Wat is dat een mooie plaats zeg, daar zit een hoop geld hoor.
Prachtige huizen, als je daar aan het water woont en ook uitkijkt op de bergen met sneeuw.
Dan moet je volgens ons schat hemeltje rijk zijn.
Er stond een mevrouw ook naar de zee en de bergen te kijken.
Die begon ons enthousiast te begroeten en natuurlijk in het Engels van owhhh, wat is het uitzicht hier toch prachtig he?
Daar achteraan volgt dan altijd de zin, waar komen jullie vandaan?
Owhhh The Netherlands wauw, hoe lang zijn jullie al hier?
Ondertussen haar zichzelf voorstellen I am Annie, wat een grappig enthousiast mens was die Annie.
Een beetje in het kort verteld wat wij vanaf 31 mei gedaan hadden, ze zei wauw you have seen everything.
Yes yes, its amazing.
Toen was het zover, op naar het uur van de waarheid ppppffffff.
Natuurlijk ging ik meteen binnen in de boot zitten, je mocht ook naar buiten maar nee, ik zit hier wel goed zo.
Wij vertrokken en dat viel op zich nog wel mee, maar toen in volle vaart owhhh my god, dat ging vreselijk hard en schommelen en stuiteren blehhhhhhhhhhh.
Het duurde veel te lang voor mij, mijn maag deed pijn niet normaal.
Uiteindelijk ging de motor uit en kregen wij uitleg waar wij moesten kijken.
Ja hoor, de crew waren zo enthousiast en joelden het uit owwhhhh its a humpback.
Geen idee wat een humpback was, maar nu weten wij het wel het is een bultrugwalvis.
Je hoorde hem heel hard pppppfffffftttttttt, zag de spuit en ja hoor een stuk van de boven vin en toen ging de crew helemaal los. Give me a tale, give me a tale en ja hoor daar kwam uiteindelijk de staart.
Het was een geweldig gezicht, zelfs ik ben vanaf mijn veilige plekje binnen even naar buiten gegaan.
En toen was er nog 1 walvis en nog 1, uiteindelijk waren er zes, ohhh mijn god.
Zo een ontzettende belevenis, heel speciaal.
Zes van zulke giga grote beesten vlak bij je bootje in de buurt.
De motor ging weer aan en ik stond op dat moment nog buiten.
Het ging zo snel, ik kon geen kant op, dus ik heb me vast gegrepen aan de reling er was gelukkig een bankje dus daar ben ik heel vlug op gaan zitten.
Ik zat achter op de boot en heb zo in de reling geknepen dat ik nu spierpijn in mijn arm heb.
Jeetje wat ging die boot hard, het water gutste zelfs naar binnen aan de achterkant.
Maar liep er gelukkig ook weer uit.
Toen nog een stop om de zee otters te bekijken en zeeleeuwen.
Echt heel erg bijzonder en leuk allemaal.
Geen orka's gezien, maar wel 6 walvissen.
God zij dank gingen wij weer terug, ik kon niet wachten totdat wij er waren.
Om een paar minuten over 13:00 uur waren wij bij de kant.
Toen vlug naar de auto en ruim een half uur rijden om bij de Ferrie te komen.
Arme ik, van de ene boot op de andere boot, vreselijk.
Wij waren er om 14:05 en om 15:00 uur ging onze Ferrie naar Vancouver.
Het was prachtig mooi weer vandaag, dus gelijk maar naar buiten op die Ferrie.
Ook deze boot schommelde behoorlijk en lag een beetje meer naar rechts in het water blehhhhhh.
Als wij aan de kant zijn, voor mij voorlopig geen boten meer, ik ben er klaar mee.
Wij waren er eindelijk en onze laatste reis naar het laatste hotel kon beginnen.
Dikke pech want wij kwamen in de file te staan en er zat geen schot in.
Een verkeer hier in Vancouver, niet normaal.
Het was wel prachtig mooi, want je zag Vancouver op je af komen.
Giga hoge wolkenkrabbers allemaal, een prachtig gezicht is dat toch.
Wij zitten middenin het centrum en het is een gekkenhuis qua verkeer.
Uiteindelijk waren wij om 18:15 in het hotel.
Wij hebben de koffers in de hotelkamer neer gezet en zijn de auto weg gaan brengen.
Om 19:12 terug in de hotel kamer en hebben wij eerst maar eens een wijntje genomen.
Wij zitten op de 18de verdieping en hebben een geweldig uitzicht hier.
Jeetje jongens wat een dag.
Begonnen om 06:30 en het is nu 23:22 hier dan he.
Jullie zijn al bij zaterdag ochtend 08:22, dus goedemorgen allemaal.
Morgen nog een dagje in Vancouver en dan zit het er op.
Wij zullen morgen nog foto's schieten en op het weblog zetten en dan uiteindelijk misschien nog een paar van en naar de luchthaven.
Maar die kunnen wij pas plaatsen als wij weer in Nederland zijn maandag.
Nog even genieten van de laatste dag in Vancouver.
Het is een fantastische reis en het prachtige Canada.
Dikke knuffel en kus voor iedereen.
Vanuit Vancouver Canada.



Reacties

Reacties

Tessa Lijmer

Lieve Ron en Linda heel leuk om te zien dat jullie het zo naar je zin hebben, en ik hoop dat dit een reis voor jullie was om nooit te vergeten. Geniet nog van jullie laatste dagen heel veel kusjes tess xxxx❤️❤️❤️

Pam & Den

oh wat hebben we genoten van jullie verhalen, geniet van jullie laatste dag.
Safe journey home.
Dikke knuffel xxxx

Daniël Lijmer

Hey Ron en Linda, wat een prachtige foto's zeg. Ik hoop dat jullie een hele leuke tijd hebben gehad en dat jullie ook nog een hele leuke laatste dag gaan hebben. Nog heel veel plezier morgen en hopelijk een goeie reis terug

paul en wen

Wauw...gewoon 6 walvissen...geweldig jongens !
De foto's zijn ook echt geweldig mooi, die staart idd, dat is zo machtig om te zien...helemaal geweldig!
En wat een mooie stad Vancouver, wauw...lijkt wel monaco met al die dure en mooie auto's...hahahha
Wat een mooie afsluiting hebben jullie..niet te geloven dat het er weer op zit...maar wat een reis...geweldige dingen hebben jullie gezien en gedaan, een reis to remember!!
We hopen dat jullie een goede vlucht terug hebben gehad, jullie landen over iets meer dan een uur...
Tot snel moppies!!! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!