vakantie-canada-2017.reismee.nl

Tofino

Vanuit Parksville naar Tofino, het begon ja ja, met regen.
Omdat wij niet wisten of er in Tofino winkels waren, zijn we maar eerst een stuk terug gereden om even wat winkels te bekijken.
Ron dolgelukkig want er was een Walmart, dit keer geen Walter look a like bij de ingang helaas.
Een super geweldig t-shirt voor Ron gescoord, dus niet met lege handen uit de Walmart.
De rit verliep weer slingerend door de bergen, owhhhh jongens mijn arme maag blehhhhhhh.
Wij kwamen in een tropisch regenwoud terecht, met bomen..... hoog en dik en veeeeeeelllllllllll, prachtig mooi allemaal weer.
Niks is hetzelfde hoor waar je komt, het is ook niet met elkaar te vergelijken.
Nog een heel klein beetje sneeuw hier en daar op de bergen, maar bijna niets meer.
Wij waren al vroeg bij the Rainforest Inn, maar onze kamer was gelukkig klaar en wij mochten er meteen in.
Een prachtige kamer met een gas openhaard, die hebben wij 's avonds even aan gehad, lekker hoor.
Bij ons is het als het goed is vanaf nu totdat wij weg gaan droog en zonnig.
Ja ja, bij jullie in Nederland is het een hitte golf, maar in Canada koud en veel regen.
Vandaag was het 13 tot 18 graden, dus ruim 20 graden verschil met jullie in Nederland.
Geniet maar lekker daar jullie allemaal.
Tofino is een surf plaatsje, met allemaal leuke kleine winkeltjes met souvenirs en veel houtsnijwerk.
Allemaal prachtig mooi, schitterend gewoon.
Er zijn hier kleine watervliegtuigjes the plane the plane, net als in fantasy Island, helemaal geweldig.
The Pacific Ocean, prachtig om te zien, maar er staat hier een giga wind, als je een pruik had, zou je hem kwijt zijn.
En het is koud bbbbbrrrrrrr, gelukkig is het droog en de zon schijnt Thank God, maar jeetje wat een wind en wat een kou.
Naar een plaatsje verderop geweest Ucluelet, hahaha nee het heet echt zo en ik heb nog geen wijn op hihihi.
Er was een wild Pacific trail, nou wij hebben een klein stukje gelopen hoor.
Heel schattig er liep een hertje.
Naderhand toen wij een poging deden om van rots naar rots te klauteren, zagen wij het hertje daar liggen, zo schattig.
Er was een bord met de tekst, hoor je een gek geluid? Dat kan een walvis zijn die haar kalf roept.
Wij hebben op een bankje gezeten en je hoorde het echt.
Het was net als wat Dorry in finding Nemo voor deed dat geluid, zo klonk het ook echt.
Voor de mensen die finding Nemo niet hebben gezien, het klinkt als een slome Oewh Hoehh, of een boot die toetert maar dan in slow mosion.
Wij hebben ze niet gezien, maar wel gehoord.
Super gaaf.
Ook een leuk plaatsje, met winkeltjes, veel houtsnijwerk, super gezellig en erg leuk allemaal.
Morgen een lange auto rit naar Victoria, dus vroeg naar bed vandaag en morgen extra vroeg op.
De reis schiet al aardig op, wij genieten nog steeds met volle teugen.
Altijd erg nieuwsgierig waar wij nu weer terecht komen.
Hoop dat er in Victoria ook weer Wifi/Internet is, dan vertellen wij het gauw.
Genieten jullie heerlijk van de hitte golf in Nederland, wij doen zo de gas openhaard nog even aan.
Dikke knuffel en kus voor iedereen.
Vanuit Tofino Canada.

Paul en wen

Hahhaha. ..IIIK SPREEEEK WAAALVIIIISSSSS. ...DORY RULES, jammer dat jullie ze niet hebben gezien maar het geluid is ook al gaaf!

Colleen

Jammer dat jullie de walvis met baby niet hebben gezien... maar wel grappig dat het net zo een geluid is als uit de disney film haha.
Nou hittegolf... we zijn geterroriseerd met onweer en bliksem gisteren... hittegolf in een keer over.. de komende dagen is het rond de 22 graden... maar ook regen enzo... genieten jullie nog maar lekker van Canada ik ben al aan het aftellen totdat jullie weer veilig thuis zijn X