vakantie-canada-2017.reismee.nl

Whistler

Whistler is een ski plaatsje.Whistler is wereldberoemd geworden door de Olympic Wintergames van 2010.
In dat jaar organiseerde Whistler samen met Vancouver dit grootste sportevenement.
Grappig om te zien dat er mensen met de kabelbaan naar boven gaan, in de bak voor hun zitten dan hun crossfietsen en de bak erachter komen zij zelf.
Super gaaf om te zien hoe ze dan naar beneden stunten op die cross fietsen.
In die baan ligt nu geen sneeuw.
Het is hier super gezellig, overal warmte kachels met echt vuur.
Veel restaurants en gezellige bars, zelfs de Amsterdam Pub hahaha.
Het is vandaag droog en een redelijke temperatuur, dus we vriezen niet weg hier hihihi.
Je ziet ook overal waar wij komen vele jonge vogels, die een poging doen om te vliegen, maar nog niet weten hoe het moet.
Als de mensen dan voorbij gelopen zijn, komen de ouders er snel aan om hun kroost hulp te bieden.
Altijd schattig om te zien.
Vele houten beelden en natuurlijk de knuffel beren en Moose, dus hier en daar even een fotoshoot.
In het hotel zijn er sauna's en een hottub en ja ja een ijscafe joehoe.
Straks toch maar ff een wodka gaan halen dan in min 32 graden Celsius bbbbbrrrrrrrr en daarna de sauna in om op te warmen hahaha wat een lol.
Verder ja de foto's, wij hebben er pas 3700 hahaha.
En wij hebben nog een week, dus wat gaat de totale score worden?
Morgen met de Ferry naar Vancouver Island, wij zijn zo benieuwd.
De reisziekten pillen voor Linda liggen al klaar hiep hoi pppppffffffff.
Wij zijn benieuwd of wij tijdens de overtocht al orka's, dolfijnen, zeehonden of andere dieren gaan zien.
Onze fantastische reis begint al op te schieten, nog 1 week.
Volgende week zondag vliegen wij terug en komen maandags om 10:15 aan op Schiphol.
Dat zal een lange reis worden van in totaal 17 uur.
Eerst naar het vliegveld van Vancouver, dan vliegen naar Toronto zo een 4 en half uur.
Daar dan 2 uur de tijd om over te stappen op het vliegtuig naar Schiphol en dan weer zo een 8 en half uur vliegen.
In het tweede vliegtuig na de maaltijd dan proberen te slapen, want als wij op Schiphol aankomen is het voor ons eigenlijk tijd om naar bed te gaan voor de nacht.
Maar wij moeten als wij om 10:15 aankomen, meteen het ritme van Nederland weer op pakken.
Ben benieuwd hoe wij ons door deze jetlag heen gaan slaan pppppfffffff.
Maar voorlopig gaan we nog optimaal genieten van onze laatste week.
Het is echt fantastisch mooi hier in Canada.
Dikke knuffel en kus voor allemaal.
Het is super leuk om jullie reacties te lezen.
Bye bye

Ruud

Waren het internet-adres kwijt heb het hele geheugen van de computer omgekeerd eindelijk weer gevonden. Wat ziet het er allemaal mooi en avontuurlijk uit, soms best wel spannend wat jullie mee maken. Genieten jullie maar van de laatste week. Liefs!!

Paul en wen

Hebben jullie echt in min 32 graden gezeten.....